De eerste avonturen.

18 februari 2018 - Willemstad, Curaçao

Vandaag ben ik precies twee weken op Curaçao. We hebben al zo veel gedaan en beleefd dat het voelt alsof  we hier al veel langer zijn. Ik zal een paar van onze avonturen vertellen.

Auto-avonturen:

De eerste keer dat onze tank leeg was, was het een zondag. Zondag is alles dicht, dus ook benzinestations. Je zou eventueel wel kunnen pinnen, maar onze pinpassen werden niet geaccepteerd. Na lang rijden, terwijl alle soorten doemscenario's door ons hoofd speelden, vonden wij eindelijk een bemand benzinestation.

Wij hebben al een lekke band gehad, waardoor we tijdelijk met een noodband moesten rondrijden. Wij hebben onze huurauto geweigerd, omdat hij in zo een beroerde staat was. Wij hebben binnen een half uur een nieuwe huurauto geregeld. En wij hebben dankzij googlemaps al veel bijzondere wegen mogen trotseren.

Carnaval:

Het eerste weekend dat wij hier waren, was het Curaçaose karnaval. Het hele weekend en daarna waren er verschillende parades. Wij zijn naar de grote parade op zondag geweest, en groot was nog een understatement. Gelukkig hadden als echte Curaçaose mensen stoeltjes en een gevulde koelbox mee en waren we niet op tijd. De parade zou officieel om 11 uur beginnen, wij waren er om 1 uur en de eerste wagen kwam om half 2 langs. Maar wij zaten goed, hadden versnaperingen en de zon scheen, dus we hadden niks te klagen. De hele optocht duurde in totaal 3,5 uur.
Karnaval #2

Dinsdag was de afscheidsparade, dit was dezelfde parade als zondag maar in het donker met lichtjes. Deze parade zou officieel om 5 uur beginnen, wij kwamen om 7 uur aan op onze plekje en de eerste wagen kwam om half negen langs rijden. Deze keer regende het een paar keer, dus hebben wij niet de hele optocht afgekeken.

Karnaval

Stranden:

Natuurlijk hebben we ook al paar heerlijke stranddagen gehad. Ons doel is om aan het einde van de minor alle stranden te hebben bezocht. We hebben er al 4 kunnen afstrepen.

Kokomo:
kokomo

Mambo:
Mambo

Jan Thiel:

Jan Thiel

En de mooist tot nu toe, Grote knip:

Grote knip

Stage:

Deze week had ik mijn eerste dagen op stage. Mijn stageschool in het Albert Schweitzer College. Het ASC heeft een vsbo en een havo/vwo locatie, vsbo is als het vmbo in Nederland. Ik zal les gaan geven op het vsbo. Donderdag ging ik langs voor een kennismaking. Tijdens mijn rondleiding zag ik al dat er overal krijtborden hangen, dus dat zal aanpassen worden. Daarnaast hebben ze twee digiborden en twee beamers. De eerste twee dagen heb ik achterin het lokaal gezeten en gekeken. Het viel mij gelijk al op dat het heel anders dan in Nederland. De leraar praat en de leerlingen luisteren. Morgen mag ik mijn eerste les gaan geven, ik ben heel benieuwd. Dit is het klaslokaal van mijn begeleider, dus waar ik ook mijn lessen zal geven.

Klas

Als dit de eerste twee weken waren, ben ik benieuwd naar de komende vier maanden.

1. Helga kolen:
    19 februari 2018
    Ziet er prachtig uit Hannah. Volgens mij ben je goed gestart.
    De lokalen lijken mij prima om les te geven, en dat krijtbord went wel.
    Wat viel je nog meer op aan het onderwijs daar? Welke klassen ga je les geven/
    Succes en de groeten aan de rest.
  2. Kees Jan:
    Hoi,
    Het lijkt me een goede kans om verschillende werkvormen, anders dan frontaal lesgeven te gaan proberen. Let wel op dat de lln daar aan moeten wennen en een eerste les met een andere vorm altijd onrust oplevert. Maar gewoon proberen: de lln zullen het fantastisch vinden!
    Veel plezier!
    Kees-Jan
  3. Marlies:
    Hallo lieve Hannah
    Dank je wel voor je eerste berichten,mooie stranden,is het erg warm?Hier in Spanje zagen we een carnaval optocht van de verschillende kleuterscholen en crèches ,iedere school anders verkleed,cowboys,ballerina’s en prinsen en prinsessen heel aandoenlijk.alle kindjes moesten een lang touw vasthouden en de mamma’s waren ook verkleed.Het lesgeven zal best wel vreemd zijn in het begin,maar dat is ook als je in Nederland naar een nieuwe stage school gaat.We gaan morgen terug naar huis.En dan de volgende dag naar de specialist.Ik hou je wel op de hoogte.Geniet van alles wat Curacao te bieden heeft.Oma en John